2014. december 1., hétfő

Mézeskalács

A receptet anyukám egyik ismerősétől kaptam (Julika nénitől), aki "iparilag" gyártja a mézeskalácsot, megrendelésre. Az eredeti receptet kicsit reformosítottam magunkra, kevesebb cukrot tettem bele (120 g helyett 80 g-ot), foszfátmentes sütőport használok, és bio citromhéjjal készült.

Hozzávalók:
  • 500 g liszt
  • 80 g porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 6 g sütőpor (fél csomag)
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 1 db tojás
  • 250 g akácméz langyosítva
  • 50 g langyos vaj
  • reszelt citromhéj, citrom olaj
  • 2 ek. mézeskalács fűszer (vagy szegfűszeg, fahéj, gyömbér, szerecsendió)
  • mandula aroma (én ezt ki szoktam hagyni)
A száraz hozzávalókat (liszt, cukor, sütőpor, szódabikarbóna, citromhéj) összekevertem egy kanállal. Közben a mézet és a vajat meglangyosítottam egymás után, ugyanabban az edényben. A tojást, mézet és vajat is beleöntöttem a lisztbe és összegyúrtam. Ha nem áll össze akkor egy pici vizet kell hozzá tenni.
A tésztát mindig a sütés előtti napon csinálom, legalább egy éjszakát hagyom állni a hűtőben. Kb. fél cm (ujjnyi) vastagra nyújtom, és kiszaggatom. Sütőpapíros tepsiben sütöm 10-12 percig, 180 fokon. Nem szabad ennél vékonyabbra nyújtani és tovább sütni, mert akkor kiszárad. 

Máz: 1 db tojásfehérje, 80-100 g porcukor, citromlé
Jó kemény habbá kell verni. A porcukrot kanalanként adagolom bele. Kb. 4-5 perc keverés után szép fényes lesz. A habot én sima nejlon zacskóba töltöm és abból díszítem. Szinte csak egy tűhegynyi lyukat kell rá vágni.

Tavaly vásároltam a Kézműves Kerámiától (Judittól) sütipecséteket, ilyen mézeskalácsokat is sütöttünk.













0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése