2010. június 1., kedd

Ratatouille (francia lecsó)

Imádom Joanne Harris könyveit és szakácskönyveit, és nagy rajongója vagyok a francia ízeknek, illatoknak, tájnak (de erről majd később).
A ratatouille receptjét most próbáltam először, pedig a könyv amiből kinéztem már régóta megvan.

Sajnos ezt a lecsót még nem a konyhakertünkben termett zöldségekből készítettem, egyelőre csak a hagyma volt saját termés. A hozzávalók mennyiségét a könyvből írtam, de ettől az ízlésnek megfelelően nyugodtan el lehet térni. Én például nem szeretem nagyon a paprikát, ezért abból jóval kevesebbet tettem bele.

Hozzávalók:
  • 9 evőkanál olívaolaj(én nem mértem ki)
  • 2 hagyma felapítva
  • 2 gerezd fokhagyma felaprítva vagy összenyomva
  • 3 paprika
  • 4 cukkini
  • 2 padlizsán
  • paradicsom vagy darabolt konzervparadicsom vagy házi sűrített paradicsom
  • kb. 4 dl víz, de a sűrített paradicsom miatt ennek a fele is elég
  • só, bors, oregánó, majoranna, petrezselyem
Egy nagy serpenyőben olívaolajat melegítettem, amiben a hagymát és a fokhagymát megpároltam. Ehhez hozzáadtam a nagyobb darabokra vágott paprikát, padlizsánt és a cukkinit, jól összekevertem és pároltam 5-10 percig. Ezután hozzáadtam az apró kockára vágott paradicsomot, a 4-5 kanál anyukám féle házi sűrített paradicsomot, vizet, sót, borsot és a fűszereket. Ezt lefedtem fedővel, és kb. egy óráig lassú tűzön főztem. Amikor megfőtt beletettem még 2 kanál olívaolajat is.

A szerző szerint a fő szabály az, hogy minél tovább főzzük, annál finomabb lesz a lecsó. Érdemes egy nappal előbb elkészíteni, hogy az ízek összeérjenek.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése